ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Българите се възползват от "черен петък", харчат стотици
Автор: Екип Sofia24.bg 09:35 / 25.11.2022Коментари (0)128
©
През последните години търговците стартират периода на Черния петък по-рано. Пазаруването е предимно онлайн и в деня по магазините, който тази година се пада на 25 ноември 2022 г., пише Асоциацията за защита на потребителите в писмо до медиите. 

"Най-честите сигнали за нелоялни практики в Черния петък са свързани с увеличена предварително цена на отделни стоки, както и некоректно обявяване на самото намаление“, заяви председателят на Асоциацията Пейо Майорски. Според него през последните две години заради пандемията кампанията се изтегля малко по-напред във времето.

Над 80% от българите, живеещи в градовете, възнамеряват да пазаруват на Черен петък, като над 70% от тях ще пазаруват в електронни магазини, показва проучване на АЗП. Сред най-популярните категории през тази година са дрехи, електроуреди, обувки, мобилни телефони. Над 500 лв. е планираният бюджет при над 20% от участниците в проучването. По отношение на бюджета, който възнамеряват да изразходват, 45% от потенциалните купувачи планират да похарчат до 200 лв., 30% възнамеряват да отделят между 200 и 500 лв., а 25% ще изхарчат над 500 лв.

"Надяваме се от контролния орган КЗП да наблюдават пазара, за да се установи дали търговците дават коректно послание към потребителите, а не просто да вдигат цената непосредствено преди кампанията", подчерта Майорски. Черният петък е ден, в който всички хора се втурват по моловете, търговските центрове, пазарите и онлайн магазините. КЗП трябва да следи доколко намаленията в тях са реални или не. Много често се случва цените да бъдат дори обратното на намалени в деня на Черния петък, коментира Пейо Майорски. Търговците изкуствено надуват цените, защото очакват точно на този ден да има бум на клиенти. От своя страна хората, психологически са настроени за намаления и понякога дори не поглеждат етикетите и дали изобщо има разлика в цените.

В Асоциацията за защита на потребителите вече има сигнали, че потребители са харесали вече предварително дрехи в магазини. Например артикул е струвал 100 лева преди акцията за Черен петък. В магазина вече има предварително обявено 50% намаление. Отивайки да пазаруват, клиентите виждат, че действително е намален. Но забележете: старата цена на продукта е била преправена на 200 лв., а оттам (-50%). Така реално стоката е струвала 100 лв., колкото и преди акцията за Черен петък.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Парламентарни избори 2024
Мигрантски натиск към България
Катастрофи в София
Стрелба в Москва
Природни стихии
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията