
ЗАРЕЖДАНЕ...
Финансовото министерство с две проучвания: В дългосрочен план българите заявяват, че ползите от еврото са категорични | ||||||
| ||||||
Всички знаем какви са ефектите от еврозоната. Всички знаем колко важна стратегическа цел беше това България да стане част от този клуб. Надявам се целият по-нататъшен процес по въвеждането на еврото в България да премине успешно, да се опитаме да разсеем притесненията на хората, които очевидно съществуват към този момент. Това заяви министърът на финансите Теменужка Петкова по време на брифинг в сградата на министерството . Теменужка Петкова заяви, че от министерството са възложили на социологическа агенция "Алфа Рисърч" извършването на проучвания във връзка с нагласите на гражданите и бизнеса за приемането на еврото у нас. По думите ѝ проучванията посочват, че в "дългосрочен план преобладаващата част от българското общество категорично заявява, че ползите от влизането в еврозоната са много ясни и категорични". От "Алфа Рисърч" са провели две проучвания в периода април - май. Резултатите бяха представени от Боряна Димитрова. Според социологията, проведена през месец май, 56,3% от гражданите посочват, че страната трябва да продължи европейската си интеграция, 64,3% от бизнеса също заявявам подкрепата си а същото. При задаването на въпрос относно подкрепата за влизането на България в еврозоната. През месец май 46,5% от гражданите казват, че са "за" приемането на единната валута, а 46,8% са "против". При бизнеса 66,3% казват, че са "за", докато 33,6% - "против". На въпрос, свързан с очакваните ефекти, 35% от анкетираните граждани посочват, че очакват "изцяло и по-скоро положителни", а 55,9% "изцяло и по-скоро отрицателни". При бизнеса 53,2% очакват "изцяло и по-скоро положителни", а 39,4% "изцяло и по-скоро отрицателни". В дългосрочен план 48% от гражданите очакват "изцяло и по-скоро положителни ефекти" от въвеждането на еврото у нас. Социалните групи, които най-активно подкрепят еврозоната, са по-младите и работещите в модерни индустрии, които работят основно в големите градове. Най-големите противници на еврото са самотните възрастни хора, както и тези на средна възраст, които са активни потребители на социалните мрежи, сочи проучването. При бизнеса представителите на микробизнеса са тези, които са най-силно притеснени от приемането на еврото у нас. При информираността едва 9,6% от българите смятат, че са "много добре информирани" по отношение въвеждането на евровалутата у нас. 28,8% казват, че са "по-скоро добре информирани", 38,4% казват, че са "по-скоро слабо информирани", а 20,5%, че "изобщо не са информирани". При бизнеса 34,7% от представителите заявяват, че са "много добре информирани". 39,8% смятат, че са "по-скоро добре информирани", а 20,6% казват, че "изобщо не са информирани". Гражданите имат нужда да знаят най-много: "Кой ще следи за измами и санкциониране за злоупотреби", "Къде трябва да сигнализирам, ако се сблъскам с некоректни търговци", "Дали ще мога да обменя левове в евро", "Дали ще може да се плаща и в двете валути" и др. Бизнесът има нужда да знае най-много: "Къде ще бъдат данъчните декларации след въвеждането на еврото", "Какви са задълженията на търговците в периода на двойното обращение (левове и евро)", "Трябва ли да се преизчисли капиталът на фирмата/предприятието" и др. |
Още по темата: | общо новини по темата: 1117 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/187 ] следващата страница |
За контакти:
тел.: 0700 45 024
novini@sofia24.bg