ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Полина Карастоянова: Липсата на бранд стратегия в туризма поставя България в незавидно положение
Автор: Екип Sofia24.bg 15:57 / 27.07.2023Коментари (0)164
© Личен архив
Необходими и незабиоколими са две реформи в българския туризъм, за да се повиши качеството на българския продукт, така, че да бъде страната ни по-конкурентна. Това заяви в аудиокаста на "Фокус" "Това е България" изпълнителният директор на Националния борд по туризъм д-р Полина Карастоянова. "Едната реформа е свързана с необходимостта от създаване на бранд стратегия за България, за да може тя да получи автентично, разпознаваемо представяне, модерно, такова, което говори еднозначно за страната, за мястото и за предлагането, което имаме. Отсъствието, липсата на бранд стратегия поставя България в незавидното положение да предлага от всичко и да не бъде разпознаваема с нищо. И говоря не за онова, с което ние се гордеем, защото то е безусловно и е факт – и природа, и култура, но тези дадености трябва да бъдат трансформирани в туристическа атракция", каза Карастоянова.

Тя обясни още, че с кампанията "Чудесата на България“ дълги години вече си партнират с "Европа ностра“ и с медии, като правят възможно българските институции, в лицето на Министерството на туризма и правителството, да идентифицират необходимостта от създаване на стратегия, която брандира България. В резултат на тази концепция в един период от време, от три до осем години и напред, да се изгражда и развива като бизнес планове и като модели за маркетинг и реклама тази концепция.

Втората реформа е отново законодателна, тя е свързана с необходимостта от изграждане на Destination Marketing организация.

"Единствената туристическа страна сме, в която към Министерството на туризма не съществува специализирана високопрофесионална структура, която се занимава с маркетинг и реклама. Поради това и резултатите, които ние виждаме, са повече от посредствени, когато говорим за представянето на България по света. 

Причините да коментираме проблемите в българския туризъм са много, но главната бих откроила, е липсата на държавна политика за развитието на туристическата индустрия в България. Това е очевидно от решенията, които се взимат на политическо ниво, две от които са ключови. Едното е свързано с избора, разбира се, на фигурата на министъра и другото се отнасят до бюджета за сектор "Туризъм“", посочи още Карастоянова.

Според нея, заявката и декларацията на подкрепящите правителството формации и конкретно на министър-председателя са били, че то ще бъде ярко експертно правителство, и бихме могли да очакваме във всеки сектор, във всеки ресор министърът да има сериозна професионална биография и експертиза.

"Това за сектор "Туризъм“ очевидно не е вярно. Избраният министър няма нито един ден, свързан с туризма професионално в предишното си битие, както и нито едно изказване, нито една позиция, нито една визия, която да е свързана с тази много сложна индустрия, която е и сред най-конкурентните на международните пазари. Т.е. очевидна е невъзможността да се провежда сериозна политика, реформи, енергичен мащаб на представяне на България от човек, който просто не познава тази специфична сфера на дейност. И второто, разбира се, обстоятелство е свързано с бюджета за туризъм. Той в момента е в процес на второ четене в Народното събрание. Ние виждаме не просто промяна в отношението, в политическата оценка на мястото и ролята на туризма за националната икономика, а даже бих казала, че наблюдаваме един регрес, едно намаляване на общия размер от средства за национална туристическа реклама. Това означава само едно – за това правителство туризмът и развитието на туристическата индустрия не просто са маловажни, те са незначителни. Бюджетът, с който разполагаме за национална реклама и маркетинг, е съизмерим например с бюджета на Френската гимназия или на всяка треторазрядна агенция или административна структура в страната. В нашите преки конкуренти можем да видим бюджети и осигуряване, което надхвърля стотици милиони долари или евро. Нещо повече – Плановете за възстановяване и устойчивост, които защитиха съседна Румъния, Гърция, Хърватска, да не говорим за Испания, Португалия, включват огромни ресурси, отново в размер на стотици милиони евро, които ще бъдат допълнително финансирани в туристическа инфраструктура и в конкурентоспособност до края на 2024 г. На този фон България е оставена абсолютно в дъното, в най-ниската точка на възможностите да се възстанови от КОВИД и да придобие инструменти за сериозно развитие", твърди още Карастоянова. 








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Катастрофа с президента на Иран
Скандал за реорганизацията на движението в центъра на София
Парламентарни избори 2024
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Матури 2024 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията