ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Регионалният министър в задочен спор с Борисов за строежа на АМ "Хемус"
Автор: Екип Sofia24.bg 18:34 / 13.07.2023Коментари (0)211
© bTV
Строителството на АМ "Хемус“ не се оскъпява двойно, както твърди лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов, а максимум с 25-30%. Това съобщи регионалният министър Андрей Цеков пред bTV.

"В действителност ние преговаряме с фирмите, които са взели аванси за строителството на "Хемус“, че няма да индексираме раздадените аванси. Ще се индексира с ръст на цените на строителните материали само остатъчната част от договори, т.е. цялото оскъпяване излиза някъде към 25-30%“, каза министър Цеков.

"В обществен интерес е магистралата да продължи да се строи. Инхаус договорите наистина са незаконосъобразни, но законът позволява те да се разтрогнат до една година след сключването им. Този срок изтече между края на 2021 и края на 2022 г. в зависимост от това кой договор гледаме. Нито един от моите предшественици не е настоял да се подаде иск до съда за разтрогване на тези договори, така че в момента нищо не може да се направи“, каза Цеков.

Регионалният министър заяви, че отговорни за това, че инхаус договорите не са прекратени, са неговите предшественици. Сроковете за това били изтекли в края на миналата година. "Нямаме правна възможност да искаме унищожаемост“, заяви Цеков.

"Основната задача на един министър на регионалното развитие е да инвестира в инфраструктура по един прозрачен начин. Случаят с АМ "Хемус" е, че при сключването на инхаус поръчките е заобиколен законът за държавните поръчки. Договорът с кухото предприятие "Автомагистрали" е незаконен“, посочи той.

"Едно от първите действия, които аз предприех, когато встъпих в длъжност, бе да проверя сключените договори. Оказа се, че са изтекли исковете за унищожаемост по давност през 2022 г. Истината е, че никой не е имал политическата решителност да подведе виновните под отговорност“, обясни министърът.

"В държавата е останало наследството на незаконосъобразните възлагания. Какво можем да направим сега с тях? Да ги прекратим, но това се прави, ако някоя от страните не си изпълнява задълженията. Ние сега или трябва да продължим да строим магистралата по тези договори или да ги спрем. В този случай ще започнат редица съдебни дела. Договорите са сключени на по-високи цени за материалите. Сега обаче тези цени са много по-скъпи. Обмисляме да предложим следното: Частните фирми да поемат гаранция за изпълнението на обекта за 7 г. след завършване на обекта. По този проект са платени аванс от 1 млрд. ние ще предложим да се индексират и да се закупят материали по новите цени, което би оскъпило проекта с около 30%. Строителните материали са 50% от стойността на обекта. Аз лично считам, че с оглед на факта, че няма как да искаме унищожаемост на тези договори, обществото има полза да бъдат изградени поне първите отсечки на магистралата, а строителството да продължи час по-скоро. Сега е моментът да решим дали ще строим АМ "Хемус“ законосъобразно и бързо", посочи Андрей Цеков

Той бе категоричен, че практиката да се възлагат обществени поръчки незаконосъобразно приключва. "Моята цел е дружеството Автомагистрали да стане прожект мениджър, по модел на Германия за управление на големи инфраструктурни проекти. Сега те имат капацитет да правят пътни ремонти, но нямат кадри", призна регионалният министър.

"Разплатени са всички стари задължения към пътностроителния бранш от министър Шишков. В държавата винаги е имало пари, но не е имало стратегия. Ние нямаме готови инфраструктурни проекти, които да бъдат разработени. Нямаме обявени обществени поръчки. Тази система е поддържана изкуствено и да става всичко на тъмно. 2,6 млн. за основни ремонти, а за нови ремонти 261 000 лева. Тоест в държавата не се строят пътища. Моята лична цел е да тръгнат замразените проекти", каза Цеков.

"Превозвачите протестират донякъде основателно. Първата причина е, че пътищата ни са лоши и втори – с тях не е проведен диалог. Те трябва да разберат, че за да има добри пътища трябва да има солидарност. Те са ползватели на пътищата. В момента гражданите плащат за пътната поддръжка", каза регионалният министър по повод протестите на превозвачите заради скока на ТОЛ таксите.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Бюджет 2024
Столичен общински съвет 2024-2028г.
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Зелен преход
Крал Чарлз е болен от рак
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията