ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Защитният капак през зимата "убива" акумулатора
Автор: Екип Sofia24.bg 15:37 / 19.12.2022Коментари (0)219
©
Много шофьори, за да "изолират“ батерията в студеното време, купуват специално термично защитно покритие. Да, и някои производители на автомобили го включват в набора от "топли опции". Смята се, че такова решение е много ефективно в студа, но всъщност може и да навреди. 

Термозащитна "джаджа“ под формата на кутия има фабрично в много автомобили като например VW Golf 6 или Opel Astra G, както и в немалко корейски автомобили с емблемите Kia и Hyundai. Аксесоарът е наистина полезен. През лятото предпазва батерията от прегряване в горещините, а през зимата работи като термос, запазвайки топлината. Не забравяйте обаче, че всеки термос може да поддържа и "студен режим“ също толкова дълго. И в това се крие опасността, пише Аutomedia.bg.

Ако колата е стояла на студено дълго време - например няколко дни - по-добре е да премахнете капака. Така след стартиране на двигателя батерията се загрява по-бързо от топлината на двигателя. В противен случай този процес ще бъде доста по-бавен, което ще провокира спад на напрежението в акумулатора.

Добавете към това и кратко време за пътуване с чести стартирания и ще получите неприятен резултат: дори нова батерия ще "умре“ само за 2-3 месеца.

Има обаче още един неприятен момент, свързан с използването на защитно покритие за акумулатора. През зимата времето е променливо и студа често се саменя с по-топло време, водещо до размразяване. Така може да се стигне до образуване на конденз от вътрешната страна на термичния корпус. Влагата с течение на времето пък може да доведе до повреда на батерията.

Да не забравяме и мръсотията под капака. Хвърчи отвсякъде и се натрупва, включително и под прикритието ни. Примесите се утаяват върху клемите, провокирайки началото на окислителни процеси. А оксидите пряко засягат проблемите при стартиране на двигателя.

Така че периодично "одеялото“ от батерията трябва да се отстранява и старателно да се почиства всичко там. Между другото, има мнение, че ако купите по-голяма батерия и по-дебел капак, тогава зимните проблеми могат да бъдат избегнати. Но не, това само ще удължи агонията. От температурни колебания, влага и редовно недозареждане, дори най-висококачествената и най- скъпа батерия рано или късно ще отиде до нула.


Още по темата: общо новини по темата: 511
21.01.2024 »
21.01.2024 »
21.01.2024 »
21.01.2024 »
06.01.2024 »
05.01.2024 »
предишна страница [ 1/86 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Реформи в БДЖ
Кабинетът "Денков - Габриел"
Столичен общински съвет 2024-2028г.
Местни избори 2023 г.
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията