ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Защо електромобилите навлизат бавно у нас
Автор: Екип Sofia24.bg 13:21 / 07.07.2023Коментари (2)124
©
В световен мащаб броят на електрическите автомобили расте непрекъснато.

Около 7000 са частните лица в България, които притежават електромобил, а зарядната инфраструктура е на ниво, каза пред Радио София Боян Бакърджиев.

"На фона на колите, които има, сме на едно от челните места в Европа. Оптимално е да се гледа брой зарядни точки спрямо брой автомобили. Брой зарядни точки спрямо брой автомобили в България са малко над 5,5-6 автомобила на една зарядна точка. В Европа казват, че когато са 10 автомобила на една зарядна точка е проблем, когато са над 12 е много голям проблем. България стои много добре на картата на Европа“, добави Боян Бакърджиев.

Цената на електромобилите обаче е най-големият фактор за бавното навлизане на този вид коли у нас, каза Димо Колчев - прокурист.

"Все още са сравнително скъпи. От гледна точка на инфраструктура със сигурност нещата могат да бъдат и по-добре, но не са и много зле“, обясни Колчев.

По думите на Боян Бакърджиев, в Норвегия всяка втора кола е електрическа. Според него бъдещето е именно в електромобилите, но народопсихологията ни го възприема много трудно.

"Трябва да се обясни на хората, че транспортът е микс от услуги. Когато смесиш различните видове, по които можеш да се придвижиш от точка А до точка Б, няма как да не ти е по-удобно“, смята Бакърджиев.

С нарастването на употребата на електрически автомобили, нараства и дебата дали те наистина са достатъчно екологични. Батериите, които се използват за задвижване на електрическите коли, се захранват от енергията в електропреносната мрежа, която за момента се крепи най-вече на изкопаемите енергоизточници.

Експертите отчитат и екологичния "отпечатък" на производството им в сравнение с конвенционалните автомобили.

"Тук е много важно да се каже какво сравняваме – вредните емисии при производството ли? Нормалното е новото да е плашещо. Но бензинът, за да дойде до бензиновата колонка, е отделил много повече вредни емисии, отколкото отделя 1KW електричество. Големият плюс е когато електромобилът се движи в града, той не отделя вредни емисии. Батерията със сигурност е мръсен процес на производство“, допълни Боян Бакърджиев.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 08.07.2023 г.
0
 
 
В Румъния субсидията е 10 000 Евро, в България 0.00 Евро. Ето защо.
Aнонимен
на 07.07.2023 г.
0
 
 
Навлизат бавно у нас, защото навсякъде дават субсидии, а тук НЕ! Субсидират се само ОБЩИНИ при закупуване на ел. МПС!
Коментарите са на публикуващите ги. Sofia24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Скандал за реорганизацията на движението в центъра на София
Парламентарни избори 2024
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Матури 2024 г.
Конфликт Израел-Газа
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията