ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Дъщерята, която се страхуваше да стане като великия си баща
Автор: Екип Sofia24.bg 16:39 / 11.06.2024Коментари (0)849
©
Когато шестгодишната Палома излязла на улицата с ярко алено червило на устните си, минувачите били сигурни, че момичето е тършувало в чанта на майка си. След като разбрали обаче фамилното име на детето, всичко си дошло на мястото. Кой, ако не дъщерята на известния художник Пабло Пикасо и писателката Франсоаз Жило, можела да парадира с червени устни и рокли във всички нюанси на бордо на шестгодишна възраст? 

Всъщност името Палома се превежда от испански като "гълъб“ и Пикасо избрал името за дъщеря си в чест на гълъба на мира, който таткото нарисувал като символ на Движението на мира след Втората световна война. 

Според плана на художника трябвало неговата наследница да лети като птица и да носи свободата със себе си, но не всичко било възможно за нея. 

Какви забрани могат да съпътстват детството на момиче, израснало в компанията на писатели, художници, музиканти и дизайнери? Палома наистина можела абсолютно всичко, освен... да рисува. Щом хванела четка, хората веднага я сравнявали с баща й.  

Палома си спомня, че когато пораснала, започнала да усеща колко е трудно да бъде Пикасо. Хората често ѝ повтаряли, че ако се научи да рисува, със сигурност ще стане художник като баща си. Това довело до безпокойство в юношеските ѝ години. Тя искрено се страхувала да стане художник. 

Младата Пикасо била много плаха тийнейджърка и се дразнела от прекомерното внимание, което получавала като дъщеря на художника. Понякога това я разплаквало. На 16-годишна възраст започнала да бяга от досадни въпроси от страна на артисти, които познавали майка ѝ и баща ѝ. 

В този период се проявил талантът на Палома. Тя умеела светкавично да избира необходимите аксесоари за един театрален образ. Първоначално просто помагала на дизайнерите на костюми, а след това самата тя стана такава.

На 19-годишна възраст Палома направила едно от най-известните си произведения - висулка от фалшиви диаманти. За целта събрала камъни от горнището на кабаретна танцьорка, които намерила на битпазар. Находката изумила целия творчески Париж и момичето решило да я покаже лично на Ив Сен Лоран.  

Той видял колко талантлива е тя и затова бързо я поканил да изработи аксесоари за колекцията му. Палома намерила своя път: тя все пак станала художник, като своя велик баща, но по един по-различен начин. Дизайнерката не се ограничавала само с бижутата, а мислела по-широко. Целта на живота ѝ била да прави нещата по-красиви.  

Палома летяла през живота, не познавайки граници, както й зарекъл баща й, но оставила творчеството настрана само веднъж - когато самият Пабло починал.


Още по темата: общо новини по темата: 5876
21.06.2024 »
20.06.2024 »
20.06.2024 »
20.06.2024 »
20.06.2024 »
20.06.2024 »
предишна страница [ 1/980 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Любопитни новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Юни 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Столичен общински съвет 2024-2028г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Природни стихии
50-ото Народно събрание
Лято 2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията