
ЗАРЕЖДАНЕ...
Не правете тези неща, ако искате да запазите двигателя си здрав | ||||||
| ||||||
Инсталиране на филтъра "на око" Много шофьори погрешно смятат, че филтърът може да бъде поставен по всякакъв начин. Но ориентацията на филтъра се изчислява от инженерите - несъответствието или неправилният монтаж нарушават херметичността. Това води до навлизане на прах в двигателя, износване на буталната група и загуба на мощност. Винаги проверявайте етикета и се фокусирайте върху стария филтър. Използване на евтини или неподходящи филтри Специалистите са категорични, че филтърът трябва стриктно да съответства на модела на автомобила. Фалшивите продукти може да не отговарят на размера, да имат лоша филтрация или да оставят празнини. Дори милиметрово отклонение може да струва ремонт на двигателя. Оригиналните или сертифицирани аналози са правилният избор. Мръсотия, навлизаща във всмукателния тракт Когато премахвате стария филтър, е важно да го поддържате чист. Всяко песъчинка, което попадне във всмукателния отвор, може да повреди цилиндрите. Почистете корпуса и внимателно извадете елемента преди смяна. Специалистите препоръчват използването на чисти парцали или продухване на кутията на филтъра. Лошо уплътняване на кутията Дори перфектният филтър няма да спаси двигателя, ако капакът е монтиран неправилно и пропуска въздух, който ще започне да заобикаля филтъра. Затова е важно след смяна на филтъра да проверите капака - той трябва да бъде плътно затворен от всички страни, без изкривяване. Преинсталиране на стария филтър Трябва да се знае, че че продухването или промиването на филтъра не връща неговите филтриращи свойства. Освен това повредата на хартиения елемент може да направи филтъра опасен за двигателя. По-добре е да го замените напълно - това е по-евтино от ремонта на двигателя. Подмяна при включено запалване Работата с включено запалване може да причини грешки в системата и дори да повреди сензорите. Затова преди започване на работа е задължително да изключите двигателя и да извадите ключа. Това е правилото за безопасност и защита на електрониката. Кога да смените филтъра Обикновено подмяната се препоръчва на всеки 15 000-30 000 км, но при шофиране по прашни пътища - по-често. Трябва да се обърне внимание на следните тревожни симптоми - спад в сцеплението, увеличаване на разхода на гориво, нестабилен празен ход, както и появата на черен дим от изпускателните тръби. Какво трябва да запомните въздушният филтър не е просто консуматив. От това зависи "здравето" на двигателя и разходите ви за гориво и ремонт. Спазвайте разпоредбите, не пестете от качество и тогава колата ви ще работи надеждно. |
За контакти:
тел.: 0700 45 024
novini@sofia24.bg