ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Шансовете да оцелеете при самолетна катастрофа зависят от избора ви на място
Автор: Рени Томович 15:31 / 07.02.2023Коментари (0)230
©
Шансовете да загинете при самолетна катастрофа са около едно на 11 милиона, но шансовете да оцелеете зависят от избора ви на място, пише Daily Mail. Авиационен експерт разкрива 44% смъртност за пътниците, седнали на седалките до пътеката в средата на самолета, в сравнение с 28“% за централните задни седалки.

Най-безопасното място е средната седалка в задната част на самолета, а най-лошото е до централната пътека.

Дъг Друри, професор в Централния университет на Куинсланд, каза че тъй като седалките до пътеката не предлагат буфер от едната страна, пътникът вероятно ще бъде ударен в случай на катастрофа.

Пътуващите, които не могат да си осигурят най-безопасните места, може да имат по-голям късмет да оцелеят в средата и до прозореца на средната част на самолета.

Въпреки това, шансовете да умрете при самолетен инцидент имат по-малко общо с това къде седите и повече с обстоятелствата около катастрофата.

Други, споделили тази информация в The Conversation, уверяват пътниците, че "пътуването със самолет е най-безопасният начин на транспорт“.

Самолетите обаче се разбиват, така че проф. Друри споделя най-добрите и най-лошите места за сядане.

Професорът обясни, че през 1989 г. полет 323 на United се разбива в Сиукс Сити, Айова.

И 184 от 269 пътници оцеляха - повечето от които седяха зад първа класа, близо до предната част на самолета.

35-годишно разследване на TIME установи, че седалките в задната третина на самолета са имали 32 процента смъртност, в сравнение с 39 процента в средната третина и 38 процента в предната третина.

Оцелелите при катастрофа, седнали близо до авариен изход, имат по-бърз маршрут за излизане от самолета, което го прави по-вероятно бързо да се отдалечи от инцидента, според проучване на университета в Гринуич.

Изследователите откриха, че седалка до пет реда от изхода предлага по-голям шанс дори за бягство, ако има пожар.

Въпреки това, когато седите на шест или повече реда от изход, "шансовете да загинете далеч надвишават тези за оцеляване“.

Проучването показва, че дали мястото е на пътеката или не, има само "незначителна“ разлика.

Що се отнася до оцеляването при пожар, тези, които седят на пътека, имат "незначително“ по-висок шанс за оцеляване – 65 процента – от тези, които седят до прозорец (58 процента).

Пътниците в предната част на самолета имаха 65 процента шанс да избягат, докато тези отзад имаха само 53 процента шанс.

Робърт Гифорд, директор на Парламентарния консултативен съвет за транспортна безопасност, каза: "Вашият шанс за оцеляване не трябва да се основава на способността ви да платите за място до авариен изход или да резервирате мястото си онлайн.“

Проучването разглежда различни въздушни произшествия, включително пожари на борда и катастрофи.

Един от тях е пожарът на летището в Манчестър през 1985 г., който отне 55 живота на самолет 737 на British Airtours, причинен от експлодиращ двигател.

Възникналият пожар е пламнал от едната страна на самолета, блокирайки няколко изхода. Проучването установи, че загиналите пътници са седяли средно на повече от двойно разстояние от използваемия изход в сравнение с тези, които са оцелели.

Всички самолети трябва да преминат тест, за да бъдат изпразнени за 90 секунди.

При тестовете стюардния екипаж помагаше на пътниците при излизането им.

Но в доклада се казва, че експерименталните ситуации не вземат предвид "социалните връзки“ между пътниците – възрастните са склонни да помагат на децата да избягат, например.

И изходите може да са неизползваеми или блокирани и някои от стюардния екипаж може да са загинали по време на инцидента.

Пътниците в проучването са по-склонни да се съобразят с инструкциите на стюардния екипаж при тест, отколкото при спешен случай.

"В реални извънредни ситуации, когато пътниците може да имат избор на посоки, в които да избягат, те в крайна сметка могат да пренебрегнат командите на екипажа и да се опитат да използват най-близкия си изход“, според проучване от 2008 г.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Любопитни новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Григор Димитров в турнири през 2024 година
Бюджет 2024
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Парламентарни избори 2024
Проблем с недостига и износа на лекарства
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията