ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
ЕК иска да въведе нови правила при полетите
Автор: Екип Sofia24.bg 20:33 / 08.04.2025Коментари (0)673
©
Нови правила за въздушния транспорт предвижда Европейската комисия. Важното за пътниците - ограничават се случаите, при които може да получат обезщетение.

При закъснение, в момента обезщетение се дължи след третия час. Предложението е този праг да се вдигне на 5 часа.

- Промяна има и за отменените полети - превозвачът вече ще има 8 часа, за да се свърже с нас. 

Преди няколко месеца Борис пътува от Прага за София, но заради лошо време самолетът не излита по разписание. Той споделя, че полетът закъснял с близо 2 часа и половина. Когато каца в София, с него се свързва компания посредник за действия при закъснели полети. Борис подава всички документи онлайн и получава обезщетение от около 70%.

Според него предложението за увеличаване прага на закъсненията на пет часа ще доведе до проблеми. Той смята, че ситуацията е абсурдна и ще настъпи хаос.

От потребителските организации отчитат, че при повечето полети закъснението е по-кратко от пет часа и новите правила ще ощетят пътниците.

"Кръгът от потребители, които ще получат обезщетение, ще се намали драстично", заяви Йоана Стоянова, юристконсулт към Асоциация "Активни потребители".

При отменените полети ще трябва да се чака по 8 часа на летището. За това време превозвачът е длъжен да осигурява храна, напитки и хотел.

"Ако не се предостави тази грижа, потребителят ще трябва да се оправи съвсем сам. Това означава, че той трябва да запази билети в последния момент, което може да бъде скъпо удоволствие", обясни Стоянова в ефира на NOVA.

От Европейския потребителски център препоръчват да се намери баланс между интересите на пътниците и авиокомпаниите. А адвокатите напомнят, че, за да пуснем жалба, ще ни трябват резервацията, бордната карта и касовите бележки за плащане на храни, напитки и хотел.

"Трябва да намерят на сайта на авиокомпанията формуляр, с който да подадат жалба. Ако тя не бъде удовлетворена и се свърже с нас, е достатъчно да ни упълномощи и ние да движим целия процес. За да си спестят плащането на хонорари, е препоръчително да се опитаме да търсим правата си сами", обясни адвокат Александър Иванов.

След подаване на документите максималният срок за отговор от авиокомпаниите е два месеца.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Международни новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2025 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Катастрофи в България
Световна черна хроника
Пожари 2025
Бюджет 2025
Винетки 2025
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да (592) 53%
Не (411) 37%
Не мога да преценя (113) 10%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията