
ЗАРЕЖДАНЕ...
Фандъкова: Метрото е гръбнакът на градския транспорт в София | ||||||
| ||||||
"Отбелязваме 25 години от пускането на първият участък от столичното метро. За четвърт век метрото се разви изключително бързо. Когато станах кмет имахме 9 и половина километра метро, сега са 52 км и 47 метростанции. За мен винаги това е бил най-големият стратегически проект. Мисля, че всички са съгласни, че с този проект променихме града. Направихме София истинска европейска столица. Нашето метро служи за пример, това е изказване на представител на ЕП", изтъкна тя. "Разбира се, моята задача, освен налагането на метрото като стратегически проект, е осигуряване на финансирането. Това невинаги е лесно. Разбира се, благодарна съм на всички, които помагат в тази задача. Много хора имат принос, но най-вече съм благодарна за хората, които работят както по проекта по развитието на метрото, така и в самото метро по експлоатацията. Софийското метро е едно от най-приятните и чисти метрополитени в цяла Европа", заяви Фандъкова. Тя обърна внимание, че има редица събития, с които ще бъде отбелязана тази годишнина - днес се провежда научна конференция, защото метрото е и иновативен проект. По думите й ползите от метрото са много, освен удобството за придвижването на гражданите, с метрото спестяваме 90 хил. тона вредни емисии. Кметът добави, че най-важното за нея е строителството да не спира и метрото да продължава да се развива. "В момента строим 3 км към кв. "Левски" с 3 метростанции. Тази година ще започнем и строителството на още 6 км през "Слатина" покрай зала "Арена София" до Окръжна болница. Много важен участък, защото той ще обслужва една голяма част на София. Едновременно с това подготвяме и следващите участъци - единият от тях е връзката на "Обеля" с "Люлин". Една метростанция, на която предвиждаме да изградим и малка ЖП станция. Наложихме и това, че заедно с метрото променяме и градската среда. Обновяваме булевардите, построихме 9 буферни паркинга. Тоест това е много по-голямо от самото транспортно обслужване", обясни тя. Според думите й метрото заема 35% дял от градския транспорт, но с построяването на новите участъци, метрото ще обслужва над половин милион души дневно и ще заеме 50% от градския транспорт. Тя обърна внимание, че метрото е гръбнакът на градския транспорт и колкото повече то се разширява, толкова по-удобен е наземният транспорт, който има задачата да довежда хората до него. |
Още по темата: | общо новини по темата: 640 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/107 ] следващата страница |
За контакти:
тел.: 0700 45 024
novini@sofia24.bg