ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
Иван Таков: Кризата в столичния градски транспорт е пример за класов сблъсък на труда с капитала
Автор: Цвети Христова 16:16 / 21.05.2025Коментари (0)111
©
Не знам кой е втълпил в главата на Терзиев, че неговите избиратели не ползват градски транспорт, според мен ползват. Това заяви председателят на МК "БСП за България" и на комисията по транспорт в СОС. 

"Кризата в столичния градски транспорт е перфектен пример за класов сблъсък на труда с капитала", добави председателят на групата на Местна коалиция "БСП за България" и на Постоянната комисия по транспорт и пътна безопасност в СОС.

Той каза, че в някаква степен разбира поведението на Васил Терзиев, който е човек с десни разбирания, но не може да приеме кметът да провокира деленето на софиянци на усмихнати и начумерени.

"Ние с него защитаваме две коренно противоположни позиции и това е нормално - той е десен човек, аз съм ляв политик. Можем спокойно да кажем, че преходът в нашата държава реално приключи с избирането на Васил Терзиев за кмет на София. Той е представител на комунистическата партия от едно време, а неговите десни избиратели го приемат толкова добре. И това е хубаво.

Наистина показва, че преходът е приключил. Ето това е и едно от обясненията за поведението му преди и по време на кризата в столичния градски транспорт. Лев повече за заплати на работещите той го вижда като лев по-малко за едрия бизнес, който изпълнява неговата инвестиционна програма. Това е капитализъм в най-чистия му вид. В едно капиталистическо общество точно така са устроени нещата - има класов конфликт и аз го разбирам.

Но не го приемам, защото съм ляв политик. И няма да спрем да отстояваме правата на работещите - не само в транспорта и здравеопазването, а във всички сфери - както и на хората, които ползват столичния градски транспорт. БСП представлява тези хора, пред тях поехме съвсем ясни и конкретни ангажименти в кампанията за местните избори през 2023 година и ще продължим да работим в тази посока. Между другото - не знам кой е втълпил в главата на Терзиев, че неговите избиратели не ползват градски транспорт. Според мен ползват...", коментира Иван Таков.

Той беше категоричен, че административният персонал в четирите транспортни дружества в София в никакъв случай не наброява 700 души.

"Това е абсолютна манипулация. В комисията по транспорт вече изискахме анализ от ръководствата на дружествата и очаквам данните", заяви той.

Председателят на МК "БСП за България" добави, че градският транспорт няма как да се издържа от собствени приходи.

"В цял свят тази система е сериозно субсидирана от община и държава. И това е нормално, защото градският транспорт изпълнява изключително социална функция. Ние го наричаме кръвоносната система на града. Затова е много важно кметът да разпише със синдикатите дългосрочна рамка. Само той може да го направи.

И това споразумение да стане част от икономическата рамка на транспорта, която подготвя всяка година за гласуване от СОС. При предишния кмет също имаше проблеми със заплатите в транспорта. Имаше напрежение, излизаха на протести, но до ефективни стачни действия не се стигаше. Не помня в София да е имало такъв блокаж на транспорта през последните 30 години. А вижте сега до къде стигнахме", обясни Иван Таков

Според председателя на комисията по транспорт кметът Терзиев трябва незабавно да започне преговори със синдикатите за следващата година, а в тях да включи и представители на всички политически групи в СОС.

"Не може да си позволим градът ни да изпадне в същата ситуация след година. Всичко е въпрос на политики и приоритети. Не може за миналата година да има неразходвани близо 300 млн. лв. от капиталовата програма и да казва, че няма 15 млн. лв. повече за градския транспорт. И да поставя Столична община в унизителното положение да търси пари от другите институции в държавата. В бюджета на СО имаше достатъчно средства за увеличение на заплатите на работещите в градския транспорт.

В тази ситуация имаше два провала на кмета - първо при преговорите със синдикатите и след това при отказа да бъдат отпуснати от бюджета на СО необходимите средства за увеличение с 300 лв. на заплатите на работещите в градския транспорт. С поведението си в тази криза Терзиев показа, че е абсолютно излишен. Защото София няма нужда от кмет, от когото нищо не зависи", заяви Иван Таков.


Още по темата: общо новини по темата: 927
15.05.2025 »
14.05.2025 »
14.05.2025 »
13.05.2025 »
12.05.2025 »
10.05.2025 »
предишна страница [ 1/155 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Софийски новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2025 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Отношенията София-Скопие
Конфликт Израел-Газа
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Левски в Първа лига за сезон 2024/25
Матури 2025
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията