ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
Контрера каза защо не може да подкрепи предложението на "Спаси София" за разкриването на новата автобусна линия 220 | ||||||
| ||||||
Ето какво още каза Контрера: Докладът страда от редица слабости, които поставят под съмнение ефективността на една подобна линия. Следва да имаме предвид, че една идея не само трябва да звучи добре, но и да е изпълнима или поне приблизително да се постигне ефектът, който се предвижда. Самият доклад не дава отговор на въпроса как точно ще бъде подобрено обслужането в измерими стойности – пътникопоток, намалено времепътуване за тези вече обслужени участъци с обществен транспорт. Практически линията е довозваща до метрото, но е обявена за рингова. На практика е една дълга довозваща линия. Голяма част от зоните, които се посочват са транспортно обслужени, като линия 220 практически ще дублира други линии в определени участъци. Линията няма да е експресна, както се вижда, каквато е логиката на една рингова линия. Иносказателно е загатното, че целта й е да изпълнява функциите на несъществуващата още трамвайна линия по бул. Тодор Каблешко, което е абсурдно от експлоатационна гледна точка. Създаването на дълга линия крие винаги риск от трупане на закъснения и нарушен интервал на движение, т.е. линията не е ефективна, а хората ще чакат по спирките. По експлоатацията: прави впечатление, че линията се предвижда да преминава през изключително натоварени участъци и зони, което при дълга линия гарантира неритмичност, трупане на закъснения на всеки курс и значителни реални интервали на движение. Считам, че проблемните участъци по бул. "Г.М.Димитров", бул. "Тодор Каблешков" между "Ст. Тошев" и бул. "България" ще доведат до значителни задръжки. От доклада става ясно, че за обслужване на линията се предвижда разстановка с къси автобуси, което е неприемливо за рингова линия с дълъг маршурт и интервал на движение по разписание между 12-15 минути, тъй като със сигурност ще се стигне до претоварване на курсовете с пътници във върховото движение (час пик). Целта на ринговата линия по принцип е да вози пътниците на по-големи разстояния, скоростно, за да дава бърза и удобна връзка между по-отдалечени квартали и зони. Това предполага по-далечни пътувания. Съгласно доклада се предвижда да се обслужват трудови пътувания, респективно ученически пътувания. В този смисъл е целесъобразно да се обслужва със съчленени автобуси, каквито към момента няма. Отбелязвам, че няма възможност и за къси автобуси, нежели обслужването да започне с нискодови и климатизирани автобуси. Най-пестеливият и реалистичен разчет е за 16 автобуса, което означава минимум 32 водачи. Останалите разгледани интервали на движение са несъвместими с идеята за рингова линия. Откъде ще се осигури този наряд? Дори линии 9 и 75 да преминат за обслужване към Столичен електротранспорт колите няма да стигнат, защото трябва да се предвидят поне две резерви. Друг е въпросът, че Столичен електротранспорт няма към момента необходимия брой свободни електробуси и водачи, за да поеме две нови линии. Самите вносители признават, че става дума за 1.1 млн. км. увеличение на транспортната задача само за тази нова линия, което се равнява във финансово отношение на допълнителни 5 654 000 лв. по цени от ИР-2024г. Догодина сумата ще набъбне на над 7.5 млн. лв. само за тази линия. Проектът за нова линия практически дублира линия 73 в кв. "Овча Купел" и по бул. "Тодор Каблешков". Както е известно пътниците са склонни да ползват градски транспорт, ако са на изохрон от около 500 метра от съответната спирка. Т.е., за да се разчита на масово привличане на нови пътници в дублинираните участъци, следва да се зададе такъв маршрут, който да привлече пътници от необслужени въобще територии. В описания участък това просто не е така. От приложенията става ясно, че всъщност, идеята е новата линия да разтовари 73 по бул. "Тодор Каблешков". В този смисъл вместо да се усили 73 защо създаваме изцяло нова линия? Като крайна/начална спирка се разглежда метростанция "Мизия". Там обръщателно колело няма, има една кална нива до входа на метростанцията. При наряд с 16 автобуса това обръщателно ще се задръсти (там престоява и А59). Практически линията се предлага за приемане под условие без реални определяеми срокове. Това не би било проблем, ако имахме приблизително отговор на въпросите кога ще бъде завършен изцяло бул. Тодор Каблешков, кога приблизително ще се доставят допълнителни съчленени автобуси и кога недокомплектът от водачи в Столичен автотранспорт ще започне да се преодолява (най-трудният въпрос). Прехвърлянето на линии 9 и 75 към електротранспорта под условие и като бъдещо несигурно събитие не е целесъобразно. На първо място поради недокомплекта в електротранспорта. На второ място промяната в маршрута на линия 75 ще доведе вкарването на линията в едно от най-натоварените кръстовища – това на Ректората, което ще доведе до нарушаване на интервалите на движение и закъснения. Освен това едно прехвърляне на линиите следва да бъде с ясен срок, за да се предвидят корекции в ескплоатационните планове. Не може това да се случва под условие, защото нарушава режима на работа, както и на обслужване на автобусите. Припомням, че има решения на СОС за нови линии, които все още не са изпълнени, а ние разглеждаме още нови линии под условие. Генерално считам, че съществува противоречие между желанието, идеята в доклада и реалистичната обстановка. Така например линия 288 практически се обявява за безсмилена, а линия 220, която дублира маршрута й, се предлага като нещо-по-добро и като работещо решение. Едно от двете не е вярно или и двете. Следва да бъде искано становището на "Столичен автотранспорт“, "Столичен електротранспорт“ и "Център за градска мобилност“ ЕАД, както и да се представят данните от натоварванията за последните шест месеца по спирки за линия 288. Идеята за нова линия 220 не е лишена от логика, но внимателно следва да бъде обсъдена преди да се вземе окончателно решение с непредвидими последствия. Смятам за целесъобразно, ако въобще има възможност за допълнителен пробег, той да бъде насочен към засилване на вече съществуващи линии, за да се намали интервалът на движение по сегашните линии, както и да намалеят откритите коли и курсове, което води до безумни интервали на градски линии (30-40 минути за 85, 285, 3 след 19.00 в делник, например). Не споделям ентусиазмът, с който се предлага нова линия, без да има ресурс за нея. По-скоро ми прилича на пиар и на поредния предизвестен провал на администрацията на Васил Терзиев и "Спаси София". Не всичко, което звучи хубаво, е изпълнимо. Казвам го сега, за да няма после изненадани. Лично аз на този етап не мога да подкрепя този доклад в този вид поради горните аргументи, които се споделят и от множество експерти (подчертавам ескперти в транспорта, а не политици). |
Още по темата: | общо новини по темата: 513 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/86 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Софийски новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета