
ЗАРЕЖДАНЕ...
От "Спаси София" предложиха реформа на градския транспорт и пет стъпки за модернизация | ||||||
| ||||||
Какво още се казва в тяхната позиция: Разговорът трябва да спре да се върти само около искания за заплати и да се насочи към подобрения, от които да имат полза всички софиянци. Затова предлагаме план в 5 крачки: - Диференцирано увеличение на заплатите само за дефицитните професии (водачи на трамваи, автобуси и тролеи, както и сервизни работници). Пари или необходимост за раздаване "на калпак“ няма. - Да се осигурят средства за нови автобуси и трамваи – ключови не само за условията на работа на водачите, но и за привличане на нови пътници. - С преработка на предложения бюджет на СО за 2025 г. да се предвидят средства за ремонт на повече трамвайни линии, както и за нови БУС ленти и обособени трамвайни трасета. Поне 10 готови проекта чакат политик със смелост, който да ги реализира. - Да се започне реформа на четирите транспортни дружества и да се изисква ефективност сега, а след задълбочен одит – сливане в едно общинско предприятие. - Приемане на нови правила за платено паркиране, като приходите от тях да се използват гарантирано за транспортна инфраструктура и нови превозни средства. Очаквайте скоро официалното ни предложение. Този план е изработен от "Спаси София" и е представен на Васил Терзиев преди повече от 6 месеца. Вече никой няма лукса да бяга от отговорност – време е да се засукат ръкави и да се отстоят трудните, на пръв поглед непопулярни, но крайно необходими мерки. От "Спаси София" никога не сме бягали от битки – няма да го направим и сега. Само от кмета зависи дали отново ще извади пари "на калпак“ или ще седне с нас и ще се ангажира с ясен план за действие. “Длъжностите с най-много непопълнени позиции в системата на транспорта са водачите и механиците. Именно към тях трябва да са насочени увеличенията на доходите, за да може да се попълнят незаетите места приоритетно и да се намали натискът към тези, които още не са напуснали", заяви Андрей Зографски – общински съветник и зам.-председател на комисията по транспорт. От "Спаси София" припомнят, че миналата година изработиха и намериха мнозинство за най-амбициозната инвестиционна програма за закупуване на нови превозни средства. “Новият подвижен състав не само ще привлече още пътници, но и ще увеличи комфорта на водачите, които днес с право се оплакват, че често работят в непосилни условия", обяснява Гергин Борисов. Според "Спаси София" инвестициите в скоростни коридори за градския транспорт също е част от мерките за по-добри условия на труд и трябва да залегнат в преработен Бюджет 2025. “Погледнете го през очите на един водач в градския транспорт. Хване те задръстването, закъсняваш, глобяват те. Сякаш ти си виновен, че в града няма достатъчно BUS ленти или ограничени трамвайни трасета. Ако в София се изградят повече коридори за градския транспорт, шофьорите ще са по-спокойни, а пътниците – по-доволни", обяснява Зографски. Друга стъпка в предложението на "Спаси София" е реформа на транспортните дружества – като първата цел е да се повиши ефективността им, а след това – обединяването им в единен градски оператор. “Нарояването на толкова много транспортни дружества беше антиреформа с цел кадруване на партийни калинки в градската икономика – сегашните ръководства бяха назначени през задния вход, а не защото са кадърни", заяви Борис Бонев. Последната посочена от "Спаси София" мярка е пространна реформа на паркирането, която Борис Бонев обеща да представи скоро. “Вместо парите от зоните да потъват в касата на ЦГМ, имаме готовност да предложим как те да се инвестират в градския транспорт, строителство на паркинги в кварталите и ремонт на тротоарите", разясни Бонев. |
За контакти:
тел.: 0700 45 024
novini@sofia24.bg