ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
От "Спаси София" предложиха реформа на градския транспорт и пет стъпки за модернизация
© Sofia24.bg
Транспортната блокада в София е повратна точка – сега е моментът да се направи дълбока реформа и градският транспорт най-накрая да бъде модернизиран. Това заявиха от "Спаси София" във Facebook.

Какво още се казва в тяхната позиция:

Разговорът трябва да спре да се върти само около искания за заплати и да се насочи към подобрения, от които да имат полза всички софиянци. Затова предлагаме план в 5 крачки:

- Диференцирано увеличение на заплатите само за дефицитните професии (водачи на трамваи, автобуси и тролеи, както и сервизни работници). Пари или необходимост за раздаване "на калпак“ няма.

- Да се осигурят средства за нови автобуси и трамваи – ключови не само за условията на работа на водачите, но и за привличане на нови пътници.

- С преработка на предложения бюджет на СО за 2025 г. да се предвидят средства за ремонт на повече трамвайни линии, както и за нови БУС ленти и обособени трамвайни трасета. Поне 10 готови проекта чакат политик със смелост, който да ги реализира.

- Да се започне реформа на четирите транспортни дружества и да се изисква ефективност сега, а след задълбочен одит – сливане в едно общинско предприятие.

- Приемане на нови правила за платено паркиране, като приходите от тях да се използват гарантирано за транспортна инфраструктура и нови превозни средства. Очаквайте скоро официалното ни предложение.

Този план е изработен от "Спаси София" и е представен на Васил Терзиев преди повече от 6 месеца. Вече никой няма лукса да бяга от отговорност – време е да се засукат ръкави и да се отстоят трудните, на пръв поглед непопулярни, но крайно необходими мерки.

От "Спаси София" никога не сме бягали от битки – няма да го направим и сега. Само от кмета зависи дали отново ще извади пари "на калпак“ или ще седне с нас и ще се ангажира с ясен план за действие.

“Длъжностите с най-много непопълнени позиции в системата на транспорта са водачите и механиците. Именно към тях трябва да са насочени увеличенията на доходите, за да може да се попълнят незаетите места приоритетно и да се намали натискът към тези, които още не са напуснали", заяви Андрей Зографски – общински съветник и зам.-председател на комисията по транспорт.

От "Спаси София" припомнят, че миналата година изработиха и намериха мнозинство за най-амбициозната инвестиционна програма за закупуване на нови превозни средства.

“Новият подвижен състав не само ще привлече още пътници, но и ще увеличи комфорта на водачите, които днес с право се оплакват, че често работят в непосилни условия", обяснява Гергин Борисов.

Според "Спаси София" инвестициите в скоростни коридори за градския транспорт също е част от мерките за по-добри условия на труд и трябва да залегнат в преработен Бюджет 2025.

“Погледнете го през очите на един водач в градския транспорт. Хване те задръстването, закъсняваш, глобяват те. Сякаш ти си виновен, че в града няма достатъчно BUS ленти или ограничени трамвайни трасета. Ако в София се изградят повече коридори за градския транспорт, шофьорите ще са по-спокойни, а пътниците – по-доволни", обяснява Зографски.

Друга стъпка в предложението на "Спаси София" е реформа на транспортните дружества – като първата цел е да се повиши ефективността им, а след това – обединяването им в единен градски оператор. “Нарояването на толкова много транспортни дружества беше антиреформа с цел кадруване на партийни калинки в градската икономика – сегашните ръководства бяха назначени през задния вход, а не защото са кадърни", заяви Борис Бонев.

Последната посочена от "Спаси София" мярка е пространна реформа на паркирането, която Борис Бонев обеща да представи скоро.

“Вместо парите от зоните да потъват в касата на ЦГМ, имаме готовност да предложим как те да се инвестират в градския транспорт, строителство на паркинги в кварталите и ремонт на тротоарите", разясни Бонев.


Още по темата: общо новини по темата: 723
16.05.2025 Таков: Постоянната комисия по транспорт към СОС ще направи необходимото, за да бъде прекратена транспортната стачка 
16.05.2025 Хекимян: Неможач е Терзиев! От безсилието на кмета страдат софиянци
16.05.2025 Ваня Григорова: Пари има! Терзиев и Иван Василев се инатят
16.05.2025 Контрера: Трябва да гасим пожари, които спасителите създадоха! Няма по-вредно нещо за града от "Спаси София"
16.05.2025 ГЕРБ-СДС: Васил Терзиев е провален кмет
16.05.2025 Общински съветници на ПП-ДБ в СОС за стачката: Има предложение от страна на кмета, но не се приема от синдикалните лидери
предишна страница [ 1/121 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Софийски новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2025 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Катастрофи в България
Градският транспорт в София
България в еврозоната
Изграждане на Национална детска болница в София
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията