ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
От "Спаси София" внесоха доклада за сливането на четирите транспортни дружества в едно и призоваха колегите си в СОС към диалог
Автор: Цвети Христова 13:49 / 18.06.2025Коментари (0)974
© Sofia24.bg
Градският транспорт в София е система, която повече от 20 години не е реформирана. Система, която има тежка нужда от реформа сега. Това заяви общинският съветник от "Спаси София" Борис Бонев на брифинг, предаде репортер на Sofia24.bg.

Както стана ясно по-рано днес, фундаментално преструктуриране на четирите транспортни дружоества предлагат от "Спаси София". Става дума за сливане на дружествата, за да се оптимизират процесите и да спре изтичането на милиони заради неефективна работа. От "Спаси София" стъпват на опита в други европейски столици и предлагат анализ и цялостен одит като първа стъпка.

"Този проблем и нуждата от промени много ясно изкристализира с протеста на синдикатите и факта, че близо седмица София остана без наземен транспорт. Видяхме много от дефицитите на тази система. Фактът, че има дублиращи се функции. Фактът, че това е една огромна администрация, която не е ефективна и не върши необходимата работа. За да функционира тази система добре и по подобие на най-добрите примери в Европа, очевидно с 4 транспортни дружества това няма как да се случи.

Не случайно във Виена и в Прага оперират с единен транспортен оператор. Това е и целта на предложението, което днес сме внесли в СОС. Докладът е подготвен след доста упорита работа и месеци подготовка", каза Бонев. 

“Всички проблеми, които наблюдаваме в момента - нередовен транспорт, мръсни превозни средства, липса на контрол - се дължат на абсолютната отсъствие на единна транспортна политика и съгласуваност между дружествата", заяви Борис Бонев и допълни: “Разпокъсаният модел на управление в транспорта носи сериозни проблеми на цялата система".

В брифинга участва и Емилия Ангелова, член на комисията по финанси към градския парламент.

"Начинът, по който се управлява градският транспорт, води до ненужно високи разходи и раздут щат, а процесите са абсолютно неефективни и непрозрачни. Тезата ни се потвърждава и от вече публикувани доклади от Сметната палата относно дейността на ЦГМ, където бяха установени редица нередности, като липса на стратегическо планиране, несъответствия в отчетността, неефективна система за приходите от платеното паркиране, ограничен контрол по обществените поръчки и поредица от съмнителни практики в управлението", категорична е Емилия Ангелова.

По думите и е нужна фундаментална структурна реформа - сливане на дружествата и елиминиране на дублиращите се позиции. Така ще бъдат спестени между 30 и 45 млн. годишно и това е и начинът качеството на градския транспорт да бъде сериозно повишено.

“През последните години разходите за поддържане на обществения транспорт нарастват значително, без от това да следва повишаване на качеството и достъпността на услугата, нито по-ефективното управление на системата. Анализите на различни организации, в това число и граждански, както и вътрешни и външни одити, посочват поредица от управленски и структурни слабости", изтъкват още от "Спаси София".

Общинският съветник Христо Копаранов също говори по темата. 

“В момента наблюдаваме следното - 160 диспечери общо отговарят за редовността на транспорта, който в същото време е и един от най-нередовните в европейска столица - справка линия 111." добави Христо Копаранов, член на правна комисия.

Според него реформата трябва да се случи след одит и анализ.

“Днес внасяме доклад в общининския съвет, който поставя основите на бъдещото сливане на транспортните предприятия - това ще е дълъг процес, ще отнеме години, но днес правим първата крачка", каза още той.

“Отново показваме, че реформите не са просто приказки, а изискват подготовка в продължения на месеци. Заедно с реформата на паркирането и повишаването на таксата за строеж, които ще донесат десетки милиони в общинската хазна, трябва да приложим механизми, които да гарантират, че хората наистина ще живеят по-добре отпреди", подчерта Бонев.

Съветниците призоваха колегите си в общинския съвет към диалог и казаха, че са отворени за предложения, за да се достигне консенсус.


Още по темата: общо новини по темата: 1003
17.07.2025 »
16.07.2025 »
16.07.2025 »
16.07.2025 »
15.07.2025 »
15.07.2025 »
предишна страница [ 1/168 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Софийски новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Юли 2025 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
ТВ и шоу сезон 2025/2026 г.
Волейболна лига на нациите 2025
Пожари 2025
Хороскоп за деня
Бойни спортове
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията