ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
Проф. Лилков: Столичният бюджет от 2,9 млн. лв. може дори и да се удвои, ако се отвори полето за навлизане на частния бизнес
©
Ситуацията в София, която втори ден е под блокада заради протести на работещите в общинските транспортни дружества, трудно може да бъде разрешена, тъй като Столична община няма достатъчно пари, с които да може да удовлетвори исканията на синдикатите за увеличаване на възнагражденията на работещите в транспорта. Това каза в предаването "България, Европа и светът на фокус“ на Радио "Фокус“ заместник-председателят на Столичния общински съвет и съпредседател на коалиция "Синя България“ проф. Вили Лилков.

"Общината предлага да се подходи по малко по-различен начин, а именно да се вдигне заплащането на по-младите шофьори, на хората, които тепърва влизат в системата, да отделим по-голям финансов ресурс за подобряване на работата в депата и в сервизите, но в никакъв случай ние не можем в момента да поемем такъв голям финансов ангажимент, който практически е неизпълним,“ каза той и добави, че претенциите на синдикатите трябва да се отправят и към държавата и тя би трябвало "да сподели този ангажимент заедно с Столична община“.

Според "Синя България“ едно от решенията на този проблем е по-сериозното навлизане на частните инвестиции в градският транспорт.

"В момента около 20% от пробега или от линиите в градският транспорт се изпълнява от частни оператори, но това е малко известно, които возят на по-ниска себестойност отколкото градският транспорт. И както виждате в частните оператори няма в момента проблем, няма стачки, няма недоволство от заплатите, парка им е в добро състояние,“ каза той.

Проф. Лилков изказа предложението Столична община да отвори конкурси за определени линии, като частният оператор ще влезе в системата със своя автобусен парк и сервизна база, и най-важното е със своята отговорност. И по такъв начин общината поне частично ще разтовари от част от проблемите, смята той.

"Всъщност частният инвеститор поема част от тези рискове за своя сметка и ние, като община, само контролираме дали той изпълнява своите ангажименти, дали неговите автобуси и неговото качество на обслужване е на нивото, на което ние искаме. И по този начин ние ще избягваме и такива ситуации, като настоящата стачката, която е блокирала целият град“.

Общинският съветник е категоричен, че освен в градския транспорт, има и други възможности, в които да се вкарат частни инвеститори.

"По този начин столичният бюджет от 2,9 милиона може дори и да се удвои, когато ти отвориш полето за навлизане на частния бизнес“.


Още по темата: общо новини по темата: 705
15.05.2025 »
15.05.2025 »
15.05.2025 »
15.05.2025 »
15.05.2025 »
15.05.2025 »
предишна страница [ 1/118 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Софийски новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2025 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Първа лига, сезон 2024/2025
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Градският транспорт в София
Катастрофи в България
Предметът "Добродетели и религии" в училище
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията