ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
СОС прие икономическата рамка на градския транспорт
Автор: Екип Sofia24.bg 13:06 / 23.06.2022Коментари (0)667
© Sofia24.bg
Столичният общински съвет прие на заседание днес икономическата рамка на градския транспорт. Икономическата рамка на обществения транспорт за 2022 година, която да гарантира работата на транспортните оператори и обслужването на пътниците, е със заложен дефицит от 149 281 000 лева, съобщи по време на дебатите председателят на СОС Георги Георгиев. Причините са основно две – последиците от пандемията и увеличениете разходи за енергоносители и консумативи.

Транспортната задача за 2022 година е в размер на 63 102 хил. км или 1,3 % намаление спрямо задачата за 2021 г., предвид въведени оптимизирани разписания. В разчетения пробег е предвидено преустановяване на експлоатацията на автобусни линии А45, А122 и А294 за периода от 01.07. до 31.08. 2022 година. Общата сума на разходите за изпълнение на транспортната задача е в размер на 200 312 000 лева.

Цените на природният газ, електричеството и дизелът, които са основните горива на обществения транспорт в столицата, са изключително високи. Само за първите четири месеца на 2022 г. разходите за природен газ на "Столичен автотранспорт" ЕАД са се увеличи с 332% от 3 206 420 лв. за периода януари-април 2021 година на 13 844 094 лв. за същия период на 2022 година, съобщи още Георгиев.

Разходите за дизелово гориво на "Столичен автотранспорт" са се увеличили от 4 820 574 лв. за периода януари-април 2021 г. на 6 963 044 лв. за същия период на 2022 г., т.е. увеличението е 2 142 470 млн. лв. или 44%.  Увеличението на разходите за електрическа енергия на Столичен електротранспорт" е 230 %., като получената компенсация от държавата е 27% от общия разход.

Разходите за електроенергия на "Метрополитен" ЕАД за периода януари-март 2022 г. са 10 918 704 лв., а за същия период през 2021 г. са били 3 292 205 лв. , т.е. увеличението е 232%, като размерът на получената компенсация от държавата е 29% от общия разход.

До момента трите транспортни дружества са получавали компенсация само за електрическа енергия. За огромното повишение на разходите за природния газ от 332%, както и за дизела не са изплащани никакви компенсации, подчерта председателят на СОС.

Прогнозните средства за разплащане на транспортната задача за 2022 година генерирани от продажба на превозни документи чрез каналите на Центъра за градска мобилност са в размер на 66 659 хил. лв. без ДДС и са изчислени на база реализираните приходи през 2021 година при заложено увеличение 7%.  Планирани са и 46 148 000 лв. без ДДС компенсации за тарифно задължение от бюджета на Столична община, както и са планирани собствени приходи на транспортните оператори в размер на 71 571 хил. лв. без ДДС.

От СОС припомниха, че през последната година Столична община реализира серия от мерки за увеличаване на привлекателността на градският транспорт и неговата приоритизация пред останалите начини на придвижване в града. Сред тях е въвеждането на нови линии за връзки с метрото, както и нов лъч на метрото, работи новата система за видеонаблюдение и за таксуване на пътниците, която прави достъпа до превозни документи лесен и удобен. На база на аналитичната информация от тази система само до момента са ускорени 70 на сто от линиите на наземния транспорт. 

Въпреки всички действия, натрупаните задължения на транспортните оператори и постоянно увличащите се разходи за енергоизточниците осигурените от общината средства са напълно недостатъчни, за да се гарантира движението на обществения транспорт в София във втората половина на годината, посочиха и вносителите на доклада Карлос Контрера и Зафир Зарков. 

Те припомниха, че в бюджета си за 2022 година Столичната община отдели 36% от собствените данъчни приходи на общината за обезпечаване на градския транспорт. Практически е невъзможно общината да отдели още средства за градския транспорт. За да се осигури непрекъсваемост на транспортната обществената услуга в столицата, е необходимо да се осигури допълнително финансиране при актуализацията на държавния бюджет, се казва в доклада, заявиха от СОС.


Още по темата: общо новини по темата: 106
28.03.2024 »
28.03.2024 »
28.03.2024 »
28.03.2024 »
28.03.2024 »
28.03.2024 »
предишна страница [ 1/18 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Софийски новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2022 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Катастрофи в София
Парламентарни избори 2024
Кабинетът "Денков - Габриел"
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Влизането на България в Шенген
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията