
ЗАРЕЖДАНЕ...
Инж. Стоян Братоев: Строителството на метрото, особено в тези лоши условия, е много трудно, но се справяме | ||||||
| ||||||
"Това е и част от работата на строителите. Те, като спечелят тръжна процедура в съответен участък, предварително се запознават с условията, с инженерно-геоложки доклади и т.н., но е трудно. Строителството на метрото, особено в тези лоши условия, е много трудно, но нямаме други – такива са в София условията", коментира още той. В момента се изгражда 10 километра метро, разделено на три участъка. "Първият участък е по бул. "Владимир Вазов“ от ж.к. "Хаджи Димитър“ до ж.к. "Левски“ – 3 километра, с 3 метростанции, който трябва да приключи следващата година, в края на следващата година и началото на 2026 г. да бъде пуснат в експлоатация. В доста напреднала фаза е вече, над 70% средно изпълнение, така че там нещата вървят – трудно, но вървят. Той се финансира изцяло от Плана за възстановяване и устойчивост. Той минава през бюджета на общината и се отразява в бюджета, но иначе се финансира от Плана за възстановяване и устойчивост. Там имаме много сериозен контрол от институциите, които се занимават с Плана за възстановяване и устойчивост – от Национален фонд, от Европейската комисия и т.н. Другият участък, който се строи, това е участъкът от третата линия в "Слатина“, като започнем от бул. "Евлоги Георгиев“ под Военна академия, под "Гео Милев“, ж.к. "Слатина“, Зала "Арена София“ до "Цариградско шосе“ – 6 километра с 6 станции. Той започна по-късно, но вече е в напреднала фаза. Над 25-26% изпълнение е, дори видях някаква справка – малко повече го дават в справката. Там тунелите се строят с тунелопробивна машина в такива лоши геоложки условия, както споменах за "Владимир Вазов“, но много е къс там за такава машина – тя е сложна и скъпа машина. Тук се строят с 6 километра с тунелопробивна машина. Тунелопробивната машина тръгна в февруари месец", уточни шефът на "Метрополитен". "Станциите изпреварващо трябва да бъдат подготвени, да се изградят стените, покривните плочи, дъната, през които да се пробута машина, като стигне до станцията, и да продължи да строи следващия участък от тунела. Така че нещата вървят и по станциите, и по тунелите. И третият участък – той е участъкът през "Слатина“, за който споменах, се финансира със заем от Европейската инвестиционна банка. Изпреварващо - част от него беше финансирана частично от Оперативната програма "Транспорт и транспортна инфраструктура“ – имаше останали неусвоени средства от миналия програмен период. И другият участък, който се строи, това е участъкът в ЖК "Обеля“ между метростанция "Сливница“ и метростанция "Обеля“ – една междинна метростанция, която е част от интермодален възел с ЖП гара и бъдеща автогара. Там започнаха работите преди година и няколко месеца. Изпълнението е някъде вече около 25%. Трябва да завърши 2027 г., така че и там нещата вървят. Смисълът на този възел е тези три – железопътната, пътната част на София в посока Драгоман-Сливница, в посока Кюстендил, в посока Перник-Банкя - да могат да бъдат обслужени, директно там да има връзка с метрото. Затова се води интермодален възел. Едновременно с това се строи участъкът централна гара "Волуяк“ по "Свързана Европа“ със средства от Европейски съюз, но не по наша линия, а по линия на НКЖИ. И там ще се строи по тази линия и ЖП гарата, която трябва да се построи след нас, тъй като метростанцията е буквално под пероните на гарата, първо трябва да минем ние. Така че нещата вървят така, както са по график", каза още инж. Братоев. |
Още по темата: | общо новини по темата: 91 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/16 ] следващата страница |
За контакти:
тел.: 0700 45 024
novini@sofia24.bg