ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Модерно е да сме ретро! Грамофонните плочи са водещи в продажбите | ||||||
| ||||||
Това е доказателство, че ретро форматът е на мода. Оборотът от продажби на винилови плочи са е увеличил с 4 процента през 2022 г. до 1,7 млрд. долара, сочат данни, публикувани от Американската асоциацията на звукозаписната индустрия, съобщи БТА. Постъпленията от продажбите на плочи надхвърлиха продажбите на дискове и през 2020 г. Но за първи път броят на продадените традиционни плочи надминава малките компактдискове, изобретени и разработени от "Филипс" и "Сони", които направиха революция през 80-те години на миналия век. През 2022 г. в САЩ са продадени 41 милиона винилови плочи срещу 33 милиона компактдиска. Чрез двойния ефект на модата и носталгията винилът се завърна през последните години, предизвиквайки възраждане на аналоговите грамофони, които могат да бъдат с много добро качество и на високи цени. Но стриймингът на музика навлиза с пълна сила - 13,3 млрд. долара оборот през 2022 г., или 84 процента от 15,9 млрд. долара общи продажби на музика. А от стрийминга платената музика чрез абонамент за дадена платформа представлява 77 процента или за първи път повече от десет милиарда долара. По данни на Асоциацията около 92 млн. души слушат музика онлайн и плащат за нея в САЩ, което е увеличение спрямо 84 млн. души през предишната година и е рекорд. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Любопитни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Пътуването с автобус у нас - удобно само за хора с ръст под 170 сантиметра
15:06 / 01.05.2024
Окончателно: Със 7% намалява цената на природния газ за месец май
17:31 / 01.05.2024
Обявен е оранжев код за опасно време на Разпети петък в София-област
14:28 / 02.05.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове? | ||
Да (567) | 53% | |
Не (394) | 37% | |
Не мога да преценя (109) | 10% |