ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
Важно за притежателите на карти Visa и Mastercard
©
Основните играчи на пазара на платежни системи, Visa и Mastercard, обявиха нови инициативи, насочени към интегриране на изкуствен интелект в процеса на онлайн пазаруване. Ходовете, които идват след подобни съобщения от PayPal и Amazon, сигнализират за нарастващ стремеж на индустрията да предостави на потребителите автоматизирани преживявания при пазаруване, задвижвани от агенти с изкуствен интелект.

По-конкретно, Visa представи своята програма "Интелигентна търговия", описвайки я като платформа, която позволява на изкуствения интелект не само да намира продукти, но и да извършва покупки от името на потребителите въз основа на предварително зададени предпочитания.

"Всеки потребител определя своите лимити, а Visa поема контрол над останалото", казва Джак Форестел, главен продуктов и стратегически директор във Visa, цитиран от TechCrunch.

Междувременно компанията обяви сътрудничество с редица технологични гиганти и стартиращи компании, включително Anthropic, IBM, Microsoft, Mistral AI, OpenAI, Perplexity, Samsung и Stripe, за разработване на персонализирани, сигурни и удобни решения, задвижвани от изкуствен интелект.

Mastercard не изостава от своя конкурент. Компанията обяви Agent Pay, решение, което интегрира в плащанията разговори с генеративен изкуствен интелект, предоставяйки на потребителите персонализирани препоръки и помощ при покупки.

Като пример Mastercard посочва сценарий, в който момиче, планиращо парти за годишнина, може да разговаря с AI агент, който да избере тоалети и аксесоари от местни бутици и онлайн магазини, взимайки предвид неговия стил, атмосферата на мястото и прогнозата за времето, пише technews.bg. Агентът ще може да направи покупка и дори да препоръча най-добрия начин за плащане, например, използвайки Mastercard One Credential.

Mastercard също обяви партньорства с Microsoft за мащабиране на технологията, както и с IBM, Braintree и Checkout.com за други аспекти на пазаруването с изкуствен интелект.

Следвайки примера им, PayPal представи собствено предложение за търговски агенти с изкуствен интелект. А в началото на април Amazon започна да тества нова функция, наречена "Купи за мен", сред ограничен брой потребители.

OpenAI, Google и Perplexity също демонстрираха подобни AI агенти, които могат да посещават уебсайтове и да помагат на потребителите да правят покупки. OpenAI обяви актуализация на ChatGPT Search, инструмента си за уеб търсене в ChatGPT, за да подобри онлайн пазаруването.

Тези инициативи отразяват нарастващото убеждение, че агентите с изкуствен интелект могат значително да опростят и автоматизират процеса на онлайн пазаруване, предлагайки на потребителите по-персонализирано и ефективно изживяване.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Международни новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2025 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Отношенията София-Скопие
Момче е пребито в Луковит
Дете почина напът за Пирогов
ТВ и шоу сезон 2025/2026 г.
България в еврозоната
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да (593) 53%
Не (412) 37%
Не мога да преценя (113) 10%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията