
ЗАРЕЖДАНЕ...
Иван Василев: Системните проблеми на транспорта в София няма да се решат с 15 млн. лева | ||||||
| ||||||
"Призовавам правителството за сериозно и отговорно отношение към финансите на държавата и парите на данъкоплатците. Неведнъж заявихме, че изсипването на пари "на калпак“ на всички не е реално решение нито днес, нито другата година, нито след това. Системните проблеми на транспорта в София няма да се решат с 15 млн., или 50 млн., или дори 100 млн., ако няма реформа в дружествата, управлявани от Общинския съвет и ГЕРБ-БСП-ИТН тъмното мнозинство. Няма да разрешат и незаконната стачка на транспортните работници. Това мнозинство и синдикатите не желаят реформи, за да има зависими хора и да няма правила и отчетност“, каза още Василев във връзка с това, че кабинетът отпуска 15 млн. лева, за да бъде прекратена транспортната стачка. Според Иван Василев Столична община, в лицето на екипа на кмета на София Васил Терзиев, е предложила различни решения и възможности за подобряване на условията в транспорта в София. С направените предложения са адресирани проблемите директно и формулирани решения там, където ще са най-ефективни. "Водим диалог със служителите от месеци. Не срещаме разбиране от синдикатите. А днес получихме поредната доза неразбиране и популизъм и познатото разхвърляне на парите на данъкоплатците по усмотрение на един партиен лидер. В какво качество и с какви правомощия председателят на партия ГЕРБ "спасява“ ситуацията или се спасява от нея,“ каза Иван Василев. В своя публикация в началото на тази седмица зам.-кметът по финанси Иван Василев очерта реалните проблеми и работещите решения, върху които екипът на Столична община работи. Реалните проблеми в транспорта в столицата са: - Липса на водачи в Автотранспорта (недостиг на 250 водачи) и Електротранспорта (недостиг от 100 водача) и претовареността им с извънреден труд. - Стари автобуси, тролеи и трамваи. - Административен хаос от наличието на 4 отделни дружества и излишно раздута администрация. Дългосрочните решения, с които екипът на кмета на София работи, са: Целенасочена политика по привличане на нови водачи. Така ще постигнем резултат през следващите месеци и години. Подготвяме инвестиционен заем, за да финансираме покупката на нови автобуси (120), тролеи (75) и трамваи (58). Пари в бюджета няма и затова ще предложим на обществено обсъждане инвестиционен заем, който вярвам, че ще бъде подкрепен и от Общинския съвет, и ще успеем да модернизираме градския транспорт. По този начин ще подобрим условията както за шофьорите, така и за пътниците в градския транспорт с надеждата да стане все по-предпочитано транспортно средство в града. Работим по анализ и обмисляме да предложим сливане на 4 транспортни дружества (ЦГМ, Автотранспорт, Електротранспорт и Метрополитен) в Единен транспортен оператор. Така ще оптимизираме излишно раздутата администрация (700 човека към момента в 4 дружества, които извършват сходни дейности). Ще подобрим финансовите механизми между Столична община и реално извършващите транспортната задача, а не както е в момента – ЦГМ събира всички приходи и решава по свое усмотрение как да разпределя плащанията към дружествата, което води до това те да бавят плащания към контрагенти и после СО да трябва да ги спасява със заеми, както беше през 2024 г. "Столична община не пита "кой ще ни даде пари“, търси ефективен начин за инвестиция на ресурсите, с които разполага, за да получават всички услуга с качество, за която всеки софиянец плаща,“ обясни Иван Василев. |
Още по темата: | общо новини по темата: 776 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/130 ] следващата страница |
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове? | ||
Да (595) | 53% | ![]() |
Не (415) | 37% | ![]() |
Не мога да преценя (113) | 10% | ![]() |
За контакти:
тел.: 0700 45 024
novini@sofia24.bg