
ЗАРЕЖДАНЕ...
СОС даде съгласие Столичната община да вземе заем до 195 500 000 евро за разширението на метрото | ||||||
| ||||||
Разширението ще осигури транспортно обслужване с бърз екологичен масов градски транспорт с голяма превозна способност на плътно застроени жилищни и административни квартали. Годишно по участъците ще се превозват над 26 млн. пътници и ще се намали броят на автомобилите по улиците на града с около 13 200 дневно. Ще се увеличи над два пъти скоростта на пътуванията с масовия градски транспорт в участъците; ще се намали значително трафикът и замърсяването на въздуха; ще се спестят над 12 800 човекочаса дневно на гражданите на София вследствие по-бързото и удобно придвижване, в сравнение с надземния транспорт, посочват Барбалов и Джоргов в доклада. Те припомнят, че към настоящия момент линиите на софийското метро обхващат 52 км с 46 метростанции. Времето на пътуванията с метрото от периферията до центъра е средно между 10 и 15 минути, докато с наземния градски транспорт отнема между 40 и 60 минути. Тези данни са показателни за необходимостта от ускореното разширение на метрото по основните направления на града, посочват вносителите в доклада. В краткосрочните разширения на метрото до 2026 г. общата дължина на метролиниите ще бъде 61 км с 56 метростанции, а перспективното средносрочно разширение предвижда 75 км със 70 метростанции. Метрото ще има дял от приблизително 58% в системата на масовия градски транспорт на София, се посочва в доклада. Там пише още, че общата дължина на Линия 3 на метрото в София е предвидена да е 21 км с 21 метростанции. Строителството се извършва на 4 етапа. През 2020-2021 г. завърши строителството на Етап 1 и Етап 2 на линията от ж.к. "Овча Купел“ до ж.к. "Хаджи Димитър“ с дължина от 12 км и 12 метростанции. В източна посока тя не е завършена, като не достига до разположените в тези части на столицата големи жилищни комплекси – ж.к. "Левски“ и ж.к. "Слатина“ и прилежащите жилищни и административни зони. За постигане на предвидения значителен транспортен, екологичен и социален ефект от линията следва тя да бъде завършена, като се изградят другите ѝ два участъка, а именно – "ж.к. "Хаджи Димитър“ - ж.к. "Левски“ и "ул. "Шипка“ – кв. "Гео Милев“ – ж.к. "Слатина“ – Тех.парк/Зала "Арена Армеец“ – бул. "Цариградско шосе“, пишат вносителите на доклада. Барбалов и Джоргов посочват, че в началото на 2021 г., по предложение на Столичната община, разширението на Линия 3 беше включено в Плана за възстановяване и устойчивост на България. По подобен начин в плановете за възстановяване и устойчивост на другите източноевропейски страни, както и на Португалия, Франция, Италия, Белгия, Испания и др., е включено строителство на участъци от метрополитени. |
Още по темата: | общо новини по темата: 92 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/16 ] следващата страница |
За контакти:
тел.: 0700 45 024
novini@sofia24.bg